ely's lifestyle

Iubire. Bucurie. Bun-vointa. Zambete. Dorinta. Implinire. Vise...Viata.

vineri, 16 ianuarie 2009

Bors de perisoare din piept de pui




Se pun 2-3 linguri de ulei floarea soarelui, porumb sau ulei de masline special pentru prajit in tigaie, se adauga 2-3 fire de ceapa verde tocata foarte marunt si 2 linguri de orez (eu am avut Uncle Bens basmatic). Se amesteca.
Se adauga 1 piept mare de pui. Pieptul de pui e dat prin masina (eu am cumparat din Angst si dupa ce l-am ales l-a dat vanzatoarea prin masina speciala de tocat).
Se amesteca si se lasa, amestecand din cand in cand, cam 10 minute pana cand carnea de pui devine alva si aproape facuta. Se adauga sare si mirodenii dupa gust. Eu am adaugat o lingurita de ierburi Provence si cateva fire de patrunjel tocate foarte fin.
Se lasa la racit foarte bine.

Intre timp se toaca prin blender 2 morcovi, o telina mica si jumatate de ceapa rosie. Se pun la fiert cu un litru de apa in care am adaugat o lingurita de Delikat si 2 linguri de ulei. Se lasa sa fiarba 30 minute, dupa care se adauga 3-4 rosii curatate de coaja si tocate. Se mai lasa la fiert 10 minute si se adauga 1l jumatate bors incalzit in prealabil. Se mai lasa 15-20 minute.
Intre timp se pregatesc perisoarele. In aluatul de carne racit foarte bine se adauga un ou si o lingura de faina. Se amesteca. Se ia cu o lingurita din compozitie si cu ajutorul fainei se fac mici mingiute si se la deoparte.
Dupa cele 15-20 minute de fiert a borsului se adauga perisoarele in oala lasand la foc foarte mic. Se mai fierb aprox 3--40 minute, se poate verifica o perisoara cu furculita, eventual gusta. Se opreste focul si se adauga, in mod normal leustean. Eu n-am avut si am pus marar si patrunjel.
Este un bors usor, fara grasimi (doar ulei) si se mananca si rece si fierbinte. Pare greu de facut dar va asigur ca nu e.

Niciun comentariu: